Vpliv je bistvo tega, kar dela vodja. Kot vodja lahko uporabite vpliv, da pridobite podporo svojim idejam, spodbudite spremembe v svoji organizaciji ali dosežete svoj namen, tudi če niste na formalnem vodstvenem položaju.

Vpliv je veščina. Je sposobnost imeti pozitiven učinek na druge in jih prepričati tako, da pridobimo njihovo podporo.

Ko iščemo načine, kako biti bolj vplivni, običajno razmišljamo o sebi. Kaj moram narediti, kako moram govoriti, kako nastopiti, kdaj je pravi trenutek … Ukvarjamo se z veščinami javnega nastopanja, retorike, neverbalne komunikacije … Pri tem se ne zavedamo, da vpliv ne pride »od zunaj«. Našteto so le orodja, ki so sicer zelo koristna, a še zdaleč ne zadostna za povečanje našega vpliva.

Premik v razumevanju

Za učinkovito vodenje je treba zgraditi dober odnos z zaposlenimi. Ko gre za vplivanje, namreč ne gre (samo) za nas. Gre predvsem za ljudi, na katere želimo vplivati. Ključni premik v razumevanju vplivanja je premik od sebe na druge. Iskreno se moramo poglobiti v naše zaposlene. Kateri so njihovi motivi in vrednote? Za kaj jim je mar? Kaj bo pomagalo njim?

Ko poskušamo vplivati ​​na druge, moramo uporabiti ne samo terminologijo in besede, ki jih poznajo, temveč najprej razumeti njihove vrednote, izzive, potrebe in cilje. Šele nato bomo lahko z njimi komunicirali na učinkovit način.

Torej, da bi na nekoga vplivali, ga moramo najprej dobro razumeti. In že smo pri eni temeljnih veščin čustvene inteligence vodenja, empatiji.

Empatija

Empatija je sposobnost, da svet doživljamo skozi resničnost nekoga drugega.

Vsak človek ima svojo osebnost, življenjske izkušnje, prepričanja in občutke. Isti dogodek ljudje doživljamo popolnoma različno.

Pogosta napaka vodij je, da mislijo, da so empatični, če se postavijo v vlogo zaposlenega in pomislijo, kaj bi sami naredili ali občutili, če bi bili na njegovem mestu. Spet smo nazaj pri osnovni pasti vplivanja, to je premiku od sebe na drugega. Ne gre namreč za to, kaj bi mi na mestu drugega, gre za razumevanje in poglabljanje v to, kaj se dogaja v drugem. To je razlika med projekcijo (kaj bi jaz na tvojem mestu) in empatijo (skrbim za to, da razumem, kako razmišljaš in občutiš ti).

Zaupanje

Ste že kdaj sodelovali z nekom, ki je dal obljubo, a je ni izpolnil? Kako ste se počutili? Pogosta taktika, ko vodje poskušajo vplivati ​​na druge, je, da niso popolnoma transparentni ali da informacije zaposlenim posredujejo selektivno. Ta taktika lahko deluje kratkoročno, dolgoročno pa vodi v neuspeh. Gre namreč za manipulacijo. Zaradi take taktike ne zaupamo politikom.

Zaupanje temelji na integriteti. Zaupanje zaposlenih v vodjo je pogoj za vplivanje. Če želimo povečati in ohraniti zaupanje, moramo zagotoviti, da se držimo obljub, da smo transparentni in da ne manipuliramo z drugimi. Zato moramo biti tudi zelo previdni pri dajanju obljub.

  • Ali dosledno upoštevate svoje zaveze in izpolnjujete obljube?
  • Ali k pogovorom in zavezam pristopite iskreno?
  • Katere veščine, izkušnje in lastnosti izkazujete, ki so pomembne za druge?
  • Kako lahko redno ocenjujete svoje odgovore na ta vprašanja, tako da iščete povratne informacije od tistih, ki vas dobro poznajo?

Premik v zavedanju od sebe na druge, empatija in zaupanje so temelji za uspešen razvoj veščine vplivanja.

Uspešno vodenje je umetnost. Je doseganje rezultatov z delom drugih.  Vplivanje in navdihujoče vodenje sta dve močni tehniki za to. O tem, kako z zaposlenimi komunicirati z navdihom in tako povečati svoj vpliv, pišem naslednjič.

Če želite podrobneje spoznati in se naučiti veščin čustvene inteligence za vodje, toplo vabljeni na delavnici:

https://mojcabalanc.si/programi/vodenje/custveno-inteligenten-vodja/

https://mojcabalanc.si/programi/vodenje/vodenje-s-custveno-inteligenco/

(Visited 36 times, 1 visits today)