Če smo se v letu 2020 česa naučili, je to vrednost osebnih stikov in druženja. Ljudje smo družbena bitja, izolacija vodi v številne fizične in psihične posledice. Je že res, da nam nakupovanje preko spleta prihrani precej časa in je udobneje nakupovati iz naslonjača kot cele popoldneve pregledovati ponudbo po fizičnih trgovinah, a to še ne pomeni, da si zato slednjega ne želimo (več).
Številni trgovci so se med pandemijo hitro prilagodili in digitalizirali svoje nakupne poti ter si s tem zagotovili svoj obstoj. Nekatere moje stranke na ta način niso utrpele praktično nobene poslovne škode, saj so ohranile ali celo povečale svoj promet v primerjavi z obdobjem pred epidemijo.
Kljub temu tako trgovci kot potrošniki težko pričakujemo vrnitev v »stare, dobre, osebne nakupne izkušnje«. Tako enostavno verjetno sicer ne bo šlo, popolne vrnitve v stare čase v resnici ne pričakuje nihče.


Kakšne spremembe lahko pričakujemo?


Bolj kot kadarkoli prej se zavedamo, da je prilagodljivost postala (oz. je vedno bila) najpomembnejša sposobnost, ki zagotavlja preživetje. Samo upamo lahko, da tako radikalno spreminjanje vsaj nekaj časa ne bo več potrebno.

Hitre spremembe so postale stalnica in postcovidno obdobje bo naklonjeno tistim, ki bodo uspešno in hitro izkoristili digitalizacijo nakupnih navad tudi v fizični prodaji.


Pričakujemo lahko, da se bodo tehnološke rešitve v veliki meri prenesle v fizične izkušnje nakupovanja, s katerimi bodo trgovci navduševali, zabavali in animirali svoje kupce, kajti fizično nakupovanje bo postalo pomembno zaradi izkustva samega.


Ljudje namreč hrepenimo po novih izkušnjah, zavzetosti in pomenu. Uživamo v preizkušanju novih restavracij, potovanjih v različne države in tudi v obiskih najnovejših nakupovalnih središč. Naše možgane privlači novost.
Družbeni trend od »materializma« k »iskustvenosti« pomeni, da ni več dovolj, da na policah predstavimo sijoče izdelke, kupci si želimo sijočih izkušenj.

Zagotavljanje izjemne uporabniške izkušnje se začne s preseganjem pričakovanj. Napredni trgovci bodo morali svoj poudarek torej preusmeriti v nove, nepozabne izkušnje. Od vlaganja v očarljive zasnove trgovin do uporabe najnovejše tehnologije za obogatitev resničnosti (npr. VR).

Izjemne nakupne izkušnje lahko tudi do 3x povečajo prodajne prihodke v primerjavi s tistimi, ki tega ne zagotavljajo.

Izdelki oživijo z interaktivnim oblikovanjem trgovin in pripovedovanjem zgodb ter tako gradijo trajne odnose s kupci. Ta nova mešanica maloprodaje in zabave, t.i. “zabava na drobno“, uporablja zvok, ambient, čustva in aktivnosti za vzbujanje zanimanja za izdelke in ustvarjanje nakupnega razpoloženja.

Drugi del vpeljave tehnologije v fizično uporabniško izkušnjo pa se nanaša na poenostavljanje nakupnega procesa. Pričakujte, da boste že v bližnji prihodnosti vlagali v bolj priročne načine plačevanja, od brezkontaktnih do mobilnih plačil, samopostrežnih blagajn, QR kod ipd..

V preteklem letu smo se naučili tudi, kako pomembno je racionalizirati svojo dobavno verigo, pametno voditi zaloge in kako se hitro prilagajati nenadnim spremembam povpraševanja. Delež spletne prodaje bo zagotovo ostal večji tudi po koncu pandemije. Zato je pomembno, da ocenimo, kateri naši izdelki bodo tudi v bodoče prevladovali v spletni prodaji, pri katerih pa ima smisel več vlagati v fizično uporabniško izkušnjo.

Med pandemijo se je razvil tudi nekakšen hibrid med spletno in fizično trgovino, ki bo zelo verjetno ostal. Spletne trgovine se povezujejo s fizičnimi (npr. Amazon Go brez blagajn). Fizične trgovine ponekod že predstavljajo samo “razstavni prostor”, dejanski nakup pa kupci izvedejo kasneje preko spleta.


Drznost in inovativnost predstavljata pomembna faktorja uspeha v novih pristopih pri prodaji na drobno.

Ker bodo kupci postajali digitalno vse pametnejši, moramo tudi trgovci na drobno izkoristiti priložnost, da bomo vključevali več digitalnih rešitev, s katerimi bomo presegali pričakovanja naših kupcev in jim ponujali izjemne fizične in tehnološke izkušnje.

Kako lahko presegamo pričakovanja strank ne le s tehnološkimi inovacijami, ampak tudi in predvsem z našo prodajno storitvijo, z osebnim pristopom, ki smo ga tako pogrešali, izveste tukaj.

(Visited 42 times, 1 visits today)