»If you can’t lead yourself, you can’t lead ohters.« Alfred Herrhausen

Vodenje v krizi je podobno zahtevam vodenja v bitki. Izredne razmere zahtevajo izredne voditelje. Za vsako dobljeno bitko stoji karizmatičen general, ki s svojo odločnostjo, neomajnostjo, jasnim ciljem in osebno močjo prepriča množice, da zmorejo nemogoče. Njihovo zaupanje vanj je 100%.

Če to niso vaše najbolj močne lastnosti, če niste “rdeči” po naravi, je čas, da to zavestno izboljšate. Le tako boste svojo »vojsko« zaposlenih zmagovito popeljali skozi bitko s Korona izzivi. Kako?

Najprej ugotovite, kateremu osebnostnemu stilu pripadate sami, kajti pot do izboljšav se začne s samozavedanjem. Persolog DISC osebnostni model kategorizira ljudi na dominantne (rdeče), inspirativne (rumene), spodbudne (zelene) in korektne oz. analitične (modre). Vsak od nas ima dominantno preferenco svojega vedenja v eni od teh kategorij, ki imajo vsaka svoje dobre in šibke lastnosti, odvisno od situacije ali določene naloge. Kakšen je vaš stil vodenja in kakšno vodenje se od vas pričakuje v izrednih razmerah?

Jaz pravim, da je čas, da »prižgete rdečo«, če to ni vaš prevladujoč osebnostni stil.

Rdeči vodja je pogumen, ambiciozen, zagnan, dominanten in prepričljiv. Je človek, ki se hitro odloča in mu ni težko prevzeti pobude ter se ne boji tveganja. Hitro in dobro sta sopomenki za rdečo. Rdeči ljudje se zdijo rojeni vodje. Glavne vloge so jim namreč pisane na kožo. So zelo tekmovalni in če kdaj, je zdaj čas, da premagajo sovražnika. V bitko se bodo podali na vse ali nič. Rojeni so za izzive in uživajo, ko jih premagujejo. Ti ljudje ne sedijo križem rok, ampak so stalno v akciji. Konec koncev je bolje narediti nekaj kot nič! Tako je z rdečimi.  Značilen znak rdečega vedenja je sposobnost obvladovanja težkih razmer in izzivov. Je Covid 19 ogrozil naše podjetje? Gremo v akcijo! To je rdeča.

Sprejeti bo treba tudi hitre in težke odločitve

Rdeči se ne oklepa starega, če ugotovi, da so potrebne nove rešitve! Hitro razmišlja, sprejema druga mnenja, je zelo fleksibilen in se brez težav prilagodi novim razmeram. Če te zahtevajo tudi težke odločitve, jih bo sprejel brez oklevanja, saj je njegov cilj jasen in usmerjen v prihodnost.

Zdaj ni čas, da se predajate strahu, se smilite sami sebi, od jutra do večera tehtate razloge za in proti in se zanašate na pomoč drugih. Zdaj je čas, da se posvetujete z ljudmi, ki so strokovnjaki na svojih področjih, z ljudmi, ki jim zaupate in jih cenite, nato pa je čas, da reagirate hitro in odločno. Tudi če boli. V vsakem primeru bo bolelo  in že boli. Vaš cilj mora biti, da iz bitke odidete kot zmagovalec in s sabo popeljete čim več preživelih vojakov. Nekaj žrtev pa bo zagotovo potrebnih. Tega se morate zavedati in to vas ne sme ovirati, saj boste sicer izgubili bitko vsi.

Zaposleni rabijo jasna pričakovanja vodstva o njihovem doprinosu k reševanju

Vaši zaposleni se, tako kot vi, soočajo s številnimi strahovi, nenadnimi spremembami in negotovostjo. Tesnoba, nervoza, strah, morda celo panika. Vaša naloga je, da obvladate svoja in pomirite njihova čustva.

Rdeče vedenje pomeni, da jasno in odločno izrazite svoja pričakovanja zaposlenim o tem, kako naj ravnajo v teh razmerah, kaj pričakujete od njih in kako naj se organizirajo, da bodo vaša pričakovanja izpolnili. Tako bodo vedeli, kdaj delajo prav in dobro. S tem vnašate gotovost v negotove razmere. In ta občutek pomirja.

Jasna, kratka, pogosta in odkrita komunikacija

Rdeči vodje nimajo težav z odkrito, odločno in direktno komunikacijo. So tudi jasni in kratki ter ne dolgovezijo. Osredotočeni so na bistvo in zelo prepričljivi. Svoje odločitve, tudi in še posebej v krizi, morate suvereno komunicirati s svojimi zaposlenimi. Še posebej v kriznih situacijah, ko so ljudje prestrašeni, je odkritost bistvenega pomena. Brez nje namreč ni zaupanja in brez zaupanja  ne morete učinkovito voditi.

Še posebej, če imate svoje zaposlene doma, z njimi redno komunicirajte  o dogajanju in zmanjšujte negotovost.  Spodbudite jih, da s svojimi predlogi tudi sami prispevajo k rešitvam in jih poslušajte. Zahvalite se za njihove predloge in jih seznanite, če so vam dejansko koristili. Tako boste povečali pripadnost, zaupanje in zmanjšali občutek nemoči.

Če bi radi ozavestili svoj osebnostni stil vodenja in se pogovorili o vaših izzivih ter priložnostih za izboljšave vodenja ljudi v času, ki od vas zahteva nekoliko drugačne poteze od običajnih, me kontaktirajte in pogovorili se bomo o tem, kako vam lahko učinkovito in hitro priskočim na pomoč.

Izredne razmere zahtevajo izredne prilagoditve. S pravim vedenjem in komunikacijo boste svoje zaposlene uspešno popeljali skozi spremembe in tako še bolj utrdili svoj položaj.
(Visited 28 times, 1 visits today)