»Edutainment« – zakaj in kdaj je koristno združiti izobraževanje in zabavo?

Poznate dober občutek, ko vam uspe združiti »prijetno s koristnim«, kajne? Ali pa »ubiti dve muhi na en mah?« Kaj pravite na izobraževanje na prostem?

Eden izmed najbolj priljubljenih sodobnih trendov izobraževanj je »edutainment.« Gre za izbrano kombinacijo izobraževanja in zabave oz. izobraževanje skozi zabavo. Znanje se podaja na zanimiv in zabaven način in dopolni s številnimi aktivnostmi, ki so organizirane z jasnim ciljem, da podprejo in utrdijo izobraževalno vsebino.

Dokazano je namreč, da najboljše, trajne rezultate izobraževanja dosežemo ravno  v sproščenem vzdušju, skozi zabavo.

Kaj je koristno upoštevati, če se odločite organizirati »edutainment« dogodek?

  • Določite cilj

Preden se lotite organiziranja tovrstnega izobraževanja, razmislite predvsem, kaj je vaš cilj. Poskrbite, da bo udeležencem jasno, na kakšen dogodek so vabljeni in kaj od njih pričakujete. Odgovorna zabava z višjem ciljem zahteva odgovorne udeležence, ki si zanj s svojo udeležbo in sodelovanjem aktivno prizadevajo.

  • Razmislite o združljivosti

Razmislite tudi o dodani vrednosti takšnega pristopa. Ni nujno, da je vsaka vsebina primerna za »edutainment«. Vsebine, ki odlično združujejo izobraževanje in zabavo so na primer: izboljšave medosebnih odnosov in komunikacije, uspešno reševanje konfliktov, timsko delo, vodenje ipd.

  • Bodite zahtevni

Ko organizirate tovrstno izobraževanje, se povežite s kakovostnim izvajalcem, ki razume vaše cilje in je pripravljen prilagoditi svoje programe tako, da so pisani na kožo vašemu podjetju. Zelo pomembno je, da lokacija izobraževanja, zabavne igre, izbrana kulinarika in ostala doživetja pripovedujejo skupno zgodbo, ki jo želite predati z izobraževanjem. To je zahteven projekt, ki zahteva veliko priprav, zato uspeh takega dogodka ni naključje.

  • Ne organizirajte na veliko

Manj je več. Masovni dogodki niso primerni za edutainment, saj je ob velikem številu udeležencev nemogoče izvajati personalizirane aktivnosti, ki poskrbijo za to, da vsak udeleženec s svojo udeležbo pridobi kar največ.

  • Imejte plan B

Še posebej, če organizirate izobraževanje na prostem (kar zaradi številnih pozitivnih učinkov resnično priporočam), imejte vedno pripravljen tudi scenarij za slabo vreme. Bolje kot prestavljati termin dogodka, je namreč dobro narediti vse, da ga lahko izpeljete neodvisno od vremena. Tudi iz slabega vremena se da narediti dobro zgodbo! Ni slabega vremena, so samo slabe misli in neprimerna obutev😊

  • Vložite več, da dobite več

Ne planirajte edutainmenta, če niste pripravljeni na nekoliko višje stroške. Jasno je, da priprava takšnega dogodka stane več od običajnih izobraževanj. Izobraževanje ni strošek, je investicija. Več boste vložili, več boste dobili. Matematika je tukaj jasna in vaš cilj mora biti, da za vloženi denar dobite čim boljši rezultat, ne pa, da vas bo dogodek čim manj stal. Konfucij je dejal: »Kar slišim – pozabim. Kar vidim – si zapomnim. Kar naredim – razumem.« Kaj želite doseči z vašim izobraževanjem?

Kaj pa pravite na razmislek o tem, da v planirano zabavo vključite tudi izobraževanje?

Sezona team buildingov je udarila na polno. Končno so se sprostili omejitveni ukrepi in če kdaj, si druženja s sodelavci želimo zdaj! Še posebej, če smo veliko delali na daljavo, pogrešamo in cenimo pristne osebne stike s svojimi sodelavci.

Zelo aktualna oblika edutainmenta so zato tudi izobraževalni team buildingi. Če želite, da vaši zaposleni preživijo nepozaben dan in hkrati pridobijo dragocena znanja, ki jim bodo pomagala trajno utrditi in izboljšati odnose na delovnem mestu, se pozanimajte tukaj.

“Najboljša investicija je investicija v znanje in v vaše zaposlene.”