Spomnite se na dogodek, ko je bil nekdo, ki vam je blizu, zelo slabo razpoložen in se je znašal nad vami brez razloga. Kako je to vplivalo na vaše čustveno stanje? Po vsej verjetnosti  je ta oseba vplivala tudi na vaše razpoloženje. Morda ste tudi sami postali zaskrbljeni, razburjeni ali celo jezni. Čustva so namreč nalezljiva.

Tudi na delovnem mestu vsak dan vidimo ta učinek. Realnost je, da vsi stalno vplivamo na druge ljudi in oni na nas. Pomislite na pozitivne čustvene učinke, ki jih lahko ustvarite samo s preprostimi dejanji, kot so prijaznost do sodelavca, potrpežljivost z novim pripravnikom, pozitiven pogled v napeti situaciji in podobno. Pri čustveni inteligenci ne gre samo za neposredno izboljšanje svojega življenja; gre tudi za izboljšanje tega, kako vplivamo na ljudi okoli sebe. Gre za našo sposobnost ustvarjanja pozitivnega vpliva in koristi, ki jih prineseta zaupanje ter podpora v medosebnih odnosih. 

Čeprav čustva močno vplivajo na naše vedenje, je dolga leta veljalo, da se jih na delovnem mestu ne spodobi izražati ali jih sploh imeti. Sedaj pa raziskave kažejo, da ne le, da so pomemben del našega poslovnega vsakdana, temveč v veliki meri vplivajo na uspeh celotne organizacije.

Podjetja po vsem svetu vidijo številne pozitivne učinke kulture čustvene inteligence. Čustvena inteligenca podpira odličnost vodenja in daje oprijemljive rezultate. Kompetence čustvene inteligence so tiste, ki ločijo izjemne vodje od povprečnih. Kar 85-90 % uspešnosti je mogoče povezati s čustveno inteligenco. Bolj kompleksno je delovno mesto, bolj pomembna postane čustvena inteligenca. V študiji, v kateri je sodelovalo 300 vrhunskih izvršnih direktorjev iz 15 globalnih podjetij, je bilo 85-90 % uspeha pri vodenju povezanega s socialno in čustveno inteligenco. (Lyle Spencer, 1997)
Čustvena inteligenca pa ni pomembna le za delovno uspešnost, močno vpliva tudi na fizično in duševno zdravje zaposlenih ter njihovo zadovoljstvo pri delu. Ko gre za srečo in zavzetost v službi, raziskave potrjujejo, da so pozitivni odnosi in zaupanje za ljudi pomembnejši od visoke plače.

Čustveno inteligentni ljudje imajo močnejše in bolj kakovostne poslovne in zasebne odnose. Prav tako izkusijo manj tesnobe in stresa, ter so običajno srečnejši ljudje z boljšim fizičnim in čustvenim počutjem.

“Kriteriji uspešnega vodenja se spreminjajo. Ocenjujejo nas po novih merilih: ne le po tem, kako pametni smo, ampak po tem, kako ravnamo s seboj in drug z drugim.”

Daniel Goleman

Predstavljajte si delovno okolje, kjer so vsi razumevajoči in spoštljivi drug z drugim, kjer si ljudje postavljajo skupne cilje in si med seboj pomagajo, da jih dosegajo, kjer po organizaciji vladata navdušenje in zaupanje. Tako izgleda delo v čustveno inteligentni organizaciji. Če želite narediti korak naprej v razvoju čustvene kulture v vaši organizaciji, me kontaktirajte. Za vas imam orodja, programe in rešitve, s katerimi lahko dvignete čustveno kulturo v vašem podjetju na novo raven.

(Visited 29 times, 1 visits today)