ooo
»Uspešno delo s strankami ne pomeni, da nikoli ne pride do konflikta. Naš uspeh je odvisen od tega, kako se nanj odzovemo.«
– Ali kaj takega, kot je “težavna stranka”, sploh obstaja? –
– Kaj obvladovanje konfliktov zares pomeni? –
– Koliko smo za konflikt odgovorni sami? –
Kompetenca za obvladovanje konfliktov pomeni, da pomagate sebi in drugim v čustvenih ali napetih situacijah, taktično razkrijete nesoglasja in določite rešitve, ki jih potrdita obe strani.
Če ste se že kdaj usposabljali v reševanju konfliktov, ste bili verjetno osredotočeni predvsem na tehnike, kot so vodenje težavnega pogovora, pogajanja in podobno. Pri običajnih usposabljanjih se namreč zanemarja kritična vloga mehkih veščin čustvene inteligence, kot so samozavedanje, samoupravljanje in empatija.
Po mojih izkušnjah noben pristop, ki ne temelji najprej na delu na sebi, zelo verjetno ne bo uspel. Najboljše tehnike reševanja konfliktov na svetu nam ne bodo pomagale učinkovito rešiti konflikta, če pri tem mislimo, da imamo prav, da nas druga oseba hoče namerno prizadeti in da je to, kar hočemo doseči, edina pravica.